گروه حوادث: بازسازی صحنه سرقت از طلافروشی پرستیژ در منطقه مشیریه تهران به‌دلیل ازدحام جمعیت ناتمام ماند.

سرقت

قرار بود دزدان مسلح که هفته گذشته با دستبرد به این طلافروشی، دست به سرقت مقدار زیادی طلا زده بودند با حضور در محل ارتکاب جرم نحوه سرقتشان را شرح دهند که به‌دلیل ازدحام جمعیت به اداره آگاهی بازگردانده شدند.صبح دیروز قرار بود سه دزد مسلح که به سه طلافروشی در پایتخت دستبرد زده بودند، با حضور در محلی که آخرین سرقتشان را مرتکب شده بودند، صحنه این سرقت را بازسازی کنند. محل بازسازی صحنه طلافروشی پرستیژ در منطقه مشیریه بود.

کسانی که از شب قبل در جریان ماجرا قرار گرفته بودند از ساعت هشت صبح در نزدیکی طلافروشی جمع شده بودند تا دزدانی را که یک هفته قبل‌تر آرامش این منطقه را به هم ریخته بودند از نزدیک ببینند. در بین جمعیت صاحب طلافروشی نیز حضور داشت؛ مرد میانسالی که در گفت‌وگو با همشهری ماجرای روز حادثه را اینطور شرح می‌دهد: ساعت11 صبح بود و من و برادرم داخل طلافروشی نشسته بودیم. یک‌دفعه صدایی شنیدم و همان لحظه شیشه ویترین مغازه در جا خرد شد و ریخت زمین.

در همین هنگام مرد نقابداری را دیدم که بیرون از مغازه، یک اسلحه در دست داشت و شروع به شلیک تیر هوایی کرد که یکی از تیرها به ساختمان روبه‌رویی برخورد کرد. همدستش هم یک پتک در دست داشت که با آن شیشه ویترین را خرد کرد. من و برادرم شوکه شده بودیم و فقط دیدیم که دزدان طلاهای پشت ویترین را جمع کردند و داخل یک کیسه ریختند. آنها حدود پنج کیلو طلا دزدیدند و بعد سوار موتورشان شدند و پا به فرار گذاشتند. همه این اتفاق‌ها در کمتر از دو دقیقه رخ داد و ما درست ندیدیم که آنها چند نفر بودند. مرد طلافروش محل اصابت گلوله دزدان را نشان می‌دهد و می‌گوید خدا رحم کرد که تیرشان به کسی نخورد.

بالاخره با حضور سردار ساجدی نیا، رئیس پلیس تهران و سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، خودروی ویژه حمل متهمان وارد محل حادثه می‌شود و سه سارق مسلح در میان هجوم جمعیت از خودرو بیرون آورده می‌شوند. مأموران متهمان را تحت تدابیر شدید امنیتی، به سمت طلافروشی می‌برند تا آنها نحوه سرقت از آنجا را بازسازی کنند اما ازدحام جمعیت زیاد است و آنها بدون اینکه موفق به بازسازی صحنه سرقت شوند، تصمیم می‌گیرند متهمان را به‌خودرو منتقل کرده و به اداره آگاهی بازگردانند.

بعد از بازگرداندن متهمان، سردار ساجدی نیا در میان شعارهای «نیروی انتظامی، متشکریم» مردم به سمت آنها می‌رود تا دقایقی را با مردم صحبت کند. او در پاسخ به این خواسته جمعیت که درخواست برخورد قاطع با مجرمان را داشتند می‌گوید: به سارقان دستگیر شده اتهام محاربه تفهیم شده و براساس قانون با این افراد برخورد می‌شود. اما قطعا مجازات این افراد در کاهش آمار چنین جرایمی محسوس است.

براساس این گزارش، ساعت11 هشتم اسفند‌ماه امسال سه دزد مسلح بعد از دستبرد به طلافروشی پرستیژ در منطقه مشیریه تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و خیلی زود مشخص شد که آنها همان دزدانی هستند که پیش از این نیز به دو طلافروشی دیگر در شوش و منطقه فلاح دستبرد زده بودند. کارآگاهان با اطلاعاتی که در بررسی‌های تخصصی به‌دست آورده بودند تنها پنج ساعت بعد از سرقت مسلحانه در مشیریه توانستند اعضای این باند را شناسایی کنند.

با محاصره مخفیگاه آنها، هر سه متهم در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنها کلکسیونی از سلاح و مهمات و حتی مین ضد‌نفر کشف شد. متهمان بعد از انتقال به اداره آگاهی به سرقت از سه طلافروشی اعتراف کردند و گفتند که در سرقتی دیگر نیز با شناسایی زنی که 116سکه بهارآزادی از یک طلافروشی در خیابان کریمخان خریده بود، به تعقیب وی پرداخته و با حمله به او، دست به سرقت سکه‌ها زده بودند. آنها همچنین اقرار کردند که در جریان سرقت از یکی از طلافروشی‌ها به دو مرد که داخل طلافروشی نشسته بودند شلیک کرده و باعث مجروح شدن آنها شده بودند. این سه سارق که بعد از دستگیری وانمود می‌کردند از نظر روحی بیمار هستند، قرار است صبح امروز به پزشکی قانونی منتقل شوند تا سلامت روانی آنها بررسی شود.

کد خبر 204176
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز